Kormányablakok rendkívüli nyitvatartása

Az Európai Parlamenti választásokon a szavazóhelyiségben 2019. május 26. napján az a választópolgár szavazhat, aki a névjegyzékben szerepel és személyazonosságát, valamint lakcímét vagy személyi azonosítóját igazolja. A választópolgár személyazonosságának igazolására alkalmas érvényes okmányok:

– személyazonosító igazolvány,

– ideiglenes személyazonosító igazolvány,

– útlevél,

– kártya formátumú vezetői engedély.

A választópolgár lakcímét vagy személyi azonosítóját igazolhatja:

– a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal (lakcímigazolvánnyal),

– régi, az adatokat tartalmazó könyv formátumú személyazonosító igazolvánnyal,

– lakcím bejelentéséről szóló átvételi elismervénnyel (lakcímjelentő lap része).

Nem szavazhatnak azok a választópolgárok, akik nem rendelkeznek érvényes okmányokkal, őket a szavazatszámláló bizottság köteles visszautasítani. (A lakcímigazolványnak nincs érvényességi időkorlátja, de előfordulhat, hogy az igazolványon feltüntetett tartózkodási hely ismételt bejelentés hiányában 5 év elteltével megszűnt, ez azonban nem érinti a hatósági igazolvány és a bejegyzett lakóhely érvényességét.)

Annak érdekében, hogy a választópolgárok választójogának gyakorlása biztosított legyen, a Heves Megyei Kormányhivatal kormányablakai Bélapátfalván, Egerben, Füzesabonyban, Gyöngyösön (Eszperantó u. 6. szám alatt), Hatvanban, Hevesen, Lőrinciben és Pétervásárán rendkívüli nyitvatartási idővel fogadják az ügyfeleket:

2019. május 25. (szombat) 8.00 órától 14.00 óráig

2019. május 26. (vasárnap) 6.00 órától 19.00 óráig

A rendkívüli nyitvatartási időben a kormányablak a szavazáshoz szükséges okmányokkal kapcsolatban – a jogszabályi feltételek fennállása esetén – az alábbi ügyintézést biztosítja a választópolgárok részére:

1. Helyben kiállítható okmányok (az eljárás évente egy alkalommal illetékmentes):

– lakcímigazolvány pótlása, cseréje,

– ideiglenes személyazonosító igazolvány kiállítása (ha nem rendelkezik érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvánnyal), és egyidejűleg az állandó személyazonosító igazolvány kiállításának kezdeményezése.

2. Elkészült okmányok átvétele (az eljárás illetékmentes)

– a kormányablakba kiszállított, korábban igényelt állandó személyazonosító igazolvány, útlevél, vezetői engedély átvétele.

Forrás: Kormányablakok rendkívüli nyitvatartása az Európai Parlamenti választások időpontjában- Heves Megyei Kormányhivatal Hatvani Járási Hivatala

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük