Az Európai Parlamenti választásokon a szavazóhelyiségben 2019. május 26. napján az a választópolgár szavazhat, aki a névjegyzékben szerepel és személyazonosságát, valamint lakcímét vagy személyi azonosítóját igazolja. A választópolgár személyazonosságának igazolására alkalmas érvényes okmányok:
– személyazonosító igazolvány,
– ideiglenes személyazonosító igazolvány,
– útlevél,
– kártya formátumú vezetői engedély.
A választópolgár lakcímét vagy személyi azonosítóját igazolhatja:
– a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal (lakcímigazolvánnyal),
– régi, az adatokat tartalmazó könyv formátumú személyazonosító igazolvánnyal,
– lakcím bejelentéséről szóló átvételi elismervénnyel (lakcímjelentő lap része).
Nem szavazhatnak azok a választópolgárok, akik nem rendelkeznek érvényes okmányokkal, őket a szavazatszámláló bizottság köteles visszautasítani. (A lakcímigazolványnak nincs érvényességi időkorlátja, de előfordulhat, hogy az igazolványon feltüntetett tartózkodási hely ismételt bejelentés hiányában 5 év elteltével megszűnt, ez azonban nem érinti a hatósági igazolvány és a bejegyzett lakóhely érvényességét.)
Annak érdekében, hogy a választópolgárok választójogának gyakorlása biztosított legyen, a Heves Megyei Kormányhivatal kormányablakai Bélapátfalván, Egerben, Füzesabonyban, Gyöngyösön (Eszperantó u. 6. szám alatt), Hatvanban, Hevesen, Lőrinciben és Pétervásárán rendkívüli nyitvatartási idővel fogadják az ügyfeleket:
2019. május 25. (szombat) 8.00 órától 14.00 óráig
2019. május 26. (vasárnap) 6.00 órától 19.00 óráig
A rendkívüli nyitvatartási időben a kormányablak a szavazáshoz szükséges okmányokkal kapcsolatban – a jogszabályi feltételek fennállása esetén – az alábbi ügyintézést biztosítja a választópolgárok részére:
1. Helyben kiállítható okmányok (az eljárás évente egy alkalommal illetékmentes):
– lakcímigazolvány pótlása, cseréje,
– ideiglenes személyazonosító igazolvány kiállítása (ha nem rendelkezik érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvánnyal), és egyidejűleg az állandó személyazonosító igazolvány kiállításának kezdeményezése.
2. Elkészült okmányok átvétele (az eljárás illetékmentes)
– a kormányablakba kiszállított, korábban igényelt állandó személyazonosító igazolvány, útlevél, vezetői engedély átvétele.
Forrás: Kormányablakok rendkívüli nyitvatartása az Európai Parlamenti választások időpontjában- Heves Megyei Kormányhivatal Hatvani Járási Hivatala